Automobilių sandara yra labai sudėtinga ir kiekviena detalė atlieka vis kitokį veiksmą. Kiekviena detalė kažkada suges arba sulūš. Dėl to ją reikės taisyti arba net pakeisti kita. Visi žinome, kad automobilis užima aukštą poziciją mūsų gyvenime, todėl be jo mums gyventi būtų sunku. Bet, kadangi automobilis yra vienas naudingiausių dalykų mums, mes ne visada pastebime jo blogąją pusę, o ta blogoji pusė tai būtų įvairūs gedimai ir dalių susidėvėjimas. Viena iš svarbiausių dalių yra greičio dėžė.
Greičio dėžė turi didelę svarbą transporto priemonėje. Automobilis turi tam tikrą sūkių limitą ir jei variklio apsukos bus labai aukštos tam tikrą laiką ir mes neperjungsime pavaros, pasekmės bus labai liūdnos. Automobilis be greičio dėžės būtų bevertis, nes jeigu nebūtų sukurta greičio dėžė, automobilis galėtų pasiekti tik 50-70 km/h greitį ir taip mes ilgai negalėtume važiuoti, nes, kadangi, yra tam tikras sūkių limitas, kurio perlipti negalima ir pasekmės būtų labai liūdnos. Tai būtų tas pats, lyg visą laiką važiuotumėte pirma pavara, o tai tikrai nėra gerai.
Bet naujesniuose automobiliuose nuo per didelių sūkių yra apsauga. Pasiekus tam tikrą limitą, jis kiekviename automobilyje skirtingas, įsijungia ribotuvas ir apsukos nebekyla. Taip pat tokie ribotuvai yra ir motoroleriuose, dažniausiai tuose, kurių darbinis tūris yra 49cc. Tada motorolerio maksimalus greitis, su ribotuvu, yra apie 45-50km/h. O didesnio darbinio tūrio motoroleriuose ribotuvo nėra, nes jų maksimalus greitis yra apie 100-120km/h, tokius greičiu pastoviai nevažinėjama, o jei ir važinėjama, tai varikliui nekenkia tiek, kiek 49cc motoroleriui.
Automatinės pavarų dėžės tampa vis populiaresnės, žmonės jas pradeda mėgti, nes važiuojant nereikia rūpintis, kada perjungti pavarą ir taip neblaškyti savo dėmesio kelyje. Automatinė pavarų dėžė tai atlieka už jus. Jūs važiuojate, o pavaros persijungia automatiškai, jums beveik to nejuntant, bet jeigu jūsų automatinė pavarų dėžė suges, pasekmės bus labai didelės, kadangi automatinių pavarų dėžių remontas itin brangus. Kainos kiekviename autoservise skiriasi, bet, vis dėl to, mechaninės pavarų dėžės remontas atsieis daug pigiau nei automatinės. Automatinės pavarų dėžės, žinoma, turi ir minusų. Pavyzdžiui, jeigu jūs važiuotumėte automobiliu, kuris turi automatinę pavarų dėžę bjauriais miško keliukais, tai būtų, tiesiog, jūsų automatinės pavarų dėžės ir variklio gadinimas, nes automatinė pavarų dėžė nėra pritaikyta tokioms važiavimo sąlygoms. Taipogi automatinė pavarų dėžė gali greitai sugesti, jei jis bus naudojama netinkamai. Su tokia pavarų dėže negalima važiuoti tokiu greičiu, kai beveik pasiektas sūkių limitas, nes pavarų dėžė turės arba perjungti pavarą arba važiuoti ta pačia, žemesne pavara. Todėl reikia sumažinti greitį arba padidinti, kad sūkiai nebūtų pasiekę limito ribos. Taip pat, automatinei pavarų dėžei reikia dažnai keisti tepalus, priešingai nei mechaninei pavarų dėžei, o vien filtras tokiai pavarų dėžei kainuoja nuo 50 litų iki 800 litų, atsižvelgiant į automobilio modelį.
Taigi, automatinės pavarų dėžės yra gana populiarios, bet jos nėra naudojamos įvairiems keliams, taip pat, tokios pavarų dėžės kaina yra didelė, o priežiūra taip pat ištuštins jūsų piniginę gana dažnai. Bet, neskaitant trūkumų, yra ir teigiamų savybių, jūs galėsite lengvai susikoncentruoti į kelią, nekreipiant dėmesio į pavarų dėžę. Nors ir atrodo, kad pavarų junginėti nereiks visiškai, vis dėl to, pradžioje, kol vis dar pratinamasi prie automatinės pavarų dėžės, reikės išmokti keletą dalykų ir tai gali jus šiek tiek blaškyti. Pradedant važiuoti į priekį padėtį „R“ reikia peršokti greitai. Sustojus – greit peršokti į „P“ padėtį. Trumpam sustojus, pavyzdžiui, prie šviesoforo, nereikia jungti „N“ padėties ir apskritai ją naudoti kuo rečiau. Trumpam sustojus automobilį reikia prilaikyti stabdžiais, o sustojus ilgesniam laikui įjungti „P“ padėtį. Perpratus šią sistemą, jums tikrai nebeiškils keblumų ir galėsite laisvai važinėti gatvėmis tiek mieste, tiek autostradoje.