Dauguma žino kas yra akumuliatorius arba kam mašinai skirtas starteris. Tačiau kaip apie generatorių? Nepaisant to, kad iš prigimties tai yra išskirtinai paprastas prietaisas – kas yra kintamosios srovės generatorius, kaip jis veikia automobilio veikimą bei kada reikia susimąstyti apie jo remontą?
Automobilio generatoriaus veikimo principas buvo žinomas jau seniai, o pirmąjį tokio tipo įrenginį sukonstravo Nikola Tesla jau 1891 m. Nuo to laiko pasikeitė jo efektyvumui įtakos turinčios detalės, tačiau generatoriaus konstrukcija išliko tokia pati. Automobilio generatoriaus pagrindinis tikslas yra mechaninę energiją paversti elektra. Ši srovė yra naudojama maitinti automobilio priedus ir įkrauti akumuliatorių.
Kintamosios srovės generatorius yra pritvirtintas prie variklio. Jis sujungtas su alkūniniu velenu, kuris jį valdo per daugiabriaunį diržą. Pagrindiniai kintamosios srovės generatoriaus elementai yra fiksuotas statorius ir elektromagnetinis rotorius, kuris sukuria magnetinį lauką ir sukelia elektros srovę. Generatorius gamina kintamą srovę, todėl reikia lygintuvo grandinės, kurią prižiūri įtampos reguliatorius.
Nėra jokios taisyklės dėl generatoriaus patvarumo. Daug kas priklauso nuo gamintojo ir jo naudojamų sprendimų. Taip pat yra svarbi tiksli įrenginio vieta – pavyzdžiui per žema vieta, gali sukelti greitą generatoriaus įsiskverbimą į purvą, o tai prisidės prie greitesnio šio įtaiso gedimo. Kai kurie vartotojai visiškai nepatiria problemų dėl generatoriaus, o kai kuriems tenka juos tvarkyti gana dažnai, kas kelis šimtus kilometrų.
Akivaizdžiausias sugedusio generatoriaus požymis yra prietaisų skydelio lemputė, apibūdinama kaip „problema įkraunant akumuliatorių“. Tai reiškia, kad į akumuliatorių tiekiama elektros įtampa yra neteisinga. Tokiu atveju akumuliatorius greitai išsikrauna. Savo ruožtu per aukšta tiekiama įtampa akumuliatorių gali sugadinti. Netinkamai dirbant kintamosios srovės generatoriui net pačio geriausio akumuliatoriaus tarnavimo laikas bus stipriai sutrumpintas.